Dr. Corina

Condiloamele genitale – risc de cancer de col uterin ? Mmm.. NU

In Afectiuni dermatologice, Boli venerice, Intrebari frecvente adresate dermatologului, Mituri/Erori on February 22, 2009 at 11:56 PM

Virusul HPV (abrevierea de la Human Papilloma Virus) este implicat in cauzalitatea cancerului de col uterin, insa este si agentul cauzal al vegetatiilor veneriene (negi genitali, vegetatii veneriene) .  Si este virusul impotriva caruia se derula campania …

…Minsiterului Sanatatii, vestitul esec al vaccinarii fetitelor din scoli (din punctul meu de vedere, esecul se datoreaza 100% campaniilor defavorabile de presa..). Vom lamuri cateva aspecte despre HPV in cele ce urmeaza.

1. Vaccinul impotriva HPV protejeaza impotriva condiloamelor genitale (=vegetatiilor veneriene)?

R:    NU, exista 200 de tuilpini de HPV (adica 200 de feluri diferite de virus, numerotate de cercetatori HPV1, HPV2, …etc). Vaccinul este directionat impotriva catorva tulpini de virus, cele care dau cancerul de col. NU si impotriva celor care determina vegetatiile veneriene. acestea din urma sunt : HPV 6,11, 42, 43 si 44.

2. Sunt femeie, am avut vegetatii veneriene. Fac cancer de col uterin din aceasta cauza? Trebuie sa fac colposcopie?

R:    NU, respectiv NU. Puteti avea in organism si alte tulpini, de tipul high-risc (risc inalt), dar cele amintite, HPV 6,11, 42, 43 si 44 NU dau cancer si NU se recomanda colposcopia de rutina. Totusi, nu face nimanui rau sa efectueze un test Babes-Papanicolau sau o colposcopie, si nu o spun doar ca sa scoata niste banuti prietenii mei ginecologii.

  1. intrebare. medicul gineco mi-a zis ca nu trebuie sa tratez neaparat negii, ci sa iau imunostimulant pana dispar. e bine asa sau ce trebuie sa fac? mi-e frica de durere si de cauterizari

  2. […] Boli venerice on March 3, 2009 at 1:59 AM Cateva intrebari despre negii genitali isi au raspunsul aici! Cum se trateaza? Citesti […]

  3. am 55 de ani si de 3 zile nu pot sa dorm de mincarimi genitale si mia aparut si o iritatie.pina acum aveam in coate si pe burta ca o pata rosie care se transforma in bubite cind ma enervam si ma mincau.ce ar putea fi?ce riscuri sunt sa am un cancer de piele?

  4. nu reusesc sa scriu nimic la intreaba-ma..sunt putin disperata momentan..sapt trecuta am facut o cauterizare a papiloamelor si o rana de col uterin si de atunci innebunesc de durere si usturimi..dr.ginecolog mi-a zis k sa fac spalaturi cu musetel dar doar cand nu sunt pe stop si momentan sunt..ce pot sa fac sa nu ma mao doara ptr k e cam insuportabil sa mai rezist inca 2 sapt cat mi-a zis k dureaza vindecarea..ce medicamente impotriva usturimii sa iau sau ceva unguent..sper sa-mi raspunzi

  5. Doctorita mi-a spus sa folosesc Condyline o data pe zi seara, nu mi-a zis cate zile. Toti negii in afara de unul au necrozat. Urmez tratamentul de 5 zile. Ce se intampla cu ultimul neg (este si cel mai mare si primul care a aparut) ?

Leave a Reply

