Dr. Corina

Tinea cruris – Dermatofitia inghinala

In Afectiuni dermatologice on February 4, 2009 at 2:24 AM

Este o afectiune micotica-determinata de o ciuperca a pielii (de tipul Tricophiton rubrum, Epidermophiton floccosum, Tricophiton mentagrophites interdigitale ). Apar placi eritematoase sau eritematoscuamoase (rosiatice), cu periferia mai intens colorata decat restul leziunii, insotite de mancarime intensa; se localizeaza inghinal (la “stinghie”)

Se poate extinde la nivelul organelor genitale, interfesier, pubian, poate curpinde abdomenul inferior sau portiunea supero-interna a coapselor.

Se ia prin contact sexual, de pe prosoape sau lenjeria altor persoane (sauna, sali de masaj, etc) sau de pat sau de la o ciuperca cu alta localizare (frecvent de la o onicomicoza- ciuperca a unghiilor) de la acelasi individ.

Diagnosticul se pune prin vizualizarea leziunii sau prin examen micologic direct (un examen microscopic simplu si rapid al scuamelor leziunii).

Tratamentul se bazeaza pe unguente antimicotice, de tipul : Biazol, Lomexin, Travogen, Exoderil  Pimafucin, Nidoflor, Travocort, Triderm .. in aplicatii locale de 2 ori/zi. Durata tratamentului variaza in functie de vechimea leziunii, in medie 4-6 saptamani; chiar daca leziunile dispar mai repede de 4 saptamani, tratamentul trebuie continuat deoarece pot ramane ciuperci pe piele care sa scape examinarii cu ochiul liber.

Trebuie de asemena evitata transpiratia locala (scadere ponderala daca este cazul, utilizarea de imbracaminte lejera, etc)

  1. pfff … mersi , chiar aveam nevoie de imformatiile astea …

  2. apropo , am o problema
    boala asta o am de un an … si acuma s-a inrosit rau …
    doar de o zi ma dau cu crema travocort …

    oare ce sa fac ?

  3. este posibil ca tinea cruris sa apara daca persoana are o veruca plantara ,prin autoinfectare? cat este de contagioasa, care sunt masurile de precautie ce trebuiesc luate pentru a proteja alti membri ai familiei (toaleta ,dus,etc)multumesc anticipat

    • buna. sotul meu are o roseata mare in jurul penisului de vreo 3 luni. acum de cand se da cu nizoral ia mai trecut doar ca ia iesit niste eruptii pe piele cu puroi parca, ca niste besicute. cred ca e tinea crusis ca am tot citit despre asta. intrebarea mea e de la ce oare a luat-o si daca se ia? pt ca noi avem si o fetita de 7 ani. si ce tratament sigur ar putea lua sa-i dispara? nu are timp sa mearga la dermatolog si de aceea am apelat la d_voastra. astept raspuns va multumesc

  4. as vrea si eu o recomandare….am avut si eu aceasta boala in urma cu ceva timp in urma iar in urma neglijentei s-a transmis si l-a penis,afectand capul penisului.se manifesta prin mancarimi,o mucozitate eliberata urat mirositoare.este valabil acelasi tratament?

  5. Unguentele acestea se elibereaza fara prescriptie?

  6. am si io acesta tinea cruris zona inghinala.am citit f mult de biazol crema ? este intradevar buna acesta crema? si daca da cat timp se aplica si de cate ori pe zii?

  7. Vreau si eu mai multe detalii despre cum se poate scapa de problema asta. Mi-ati fi de mare ajutor.
    Multumesc

  8. Am si eu aceasta boala de cativa ani buni4 sau 5…sunt sigura ca nu am luat o prin contact sexual…Daca urmez un tratament folosind una din cremele mentionate mai sus,in cat timp imi trece?dat fiind vechimea bolii…Partenerul meu nu are?De ce?Un raspuns ar fi de mare folos..

    Va multumesc anticipat

  9. si eu am avut asa ceva

    mi-a trecut cu TERBISIL crema SI FLUCOVIM pastile

    este foarte bun in timp de 2 luni nu va mai ramane nici o pata

  10. Care sunt masurile de precautie ce trebuiesc luate pentru a proteja alti membri ai familiei (toaleta ,dus,etc?) Multumesc anticipat1

  11. Am incerca crema Biazol. Dupa o sapt. deja incepuse sa se vada rezultate, iar in 3 sapt. totul era ok. recomand Biazol.

  12. morenagl
    La tineai rau. ii sifilis. dute urgent la medic

  13. Cit costa biazodul ???

  14. Buna seara am si eu o problema pin zona genitala am o macarime pe testicule in zona aceea se cojeste pielea mereu dar de ceva vreme s-a extins si intre picioare , unde sa cojit pielea as vrea sa stiu ce e daca se poate transmite sexual si ce tratament are. Va multumesc.

  15. tin sa precizez ca inainte am avut tinea cruris si am rezolvat problema . multumesc

Leave a Reply

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 42 other followers

