Dr. Corina

Gonoreea (I)- Ce este, cine o cauzeaza si cum se manifesta

In Boli venerice on December 28, 2008 at 3:16 AM

Este o boala venerica – infectie cu transmitere sexuala.

Cauza

Infectia gonoreica este o infectie bacteriana (produsa de o bacterie) numita Neisseria Gonorrheae.

Aceasta este un coc (bacterie rotunda), Gram (-)-adica rosii cand sunt colorate cu o anumita coloratie numita Gram (deh, amanunte..) si privite la microscop -  caci de multe ori asa stabileste laboratorul diagnosticul…

P

Sinonime: blenoragie, sculament.

(Ahh!  Sa nu uit sa clarific un aspect: Contrar unor pareri populare, care spun ca sculamentul este o boala in care penisul ramane erect, sculamentul este doar o boala venerica :) Afectiunea in care penisul ramane in erectie prelungita poarta denimirea de .. priapism , si nu este deloc o fericire- este insotita de dureri, apare in leucemii,e tc. Asadar: sculamentul nu este priapism.)

Simptome:

Se manifesta mai pregnant la barbati:

-manifestarea princeps este secretia galben-verzuie, abundenta, pe tot parcursul zilei sau uneori doar dimineata (“picatura matinala”).

- se poate insoti de durere, erectii dureroase, dureri la urinat sau la defecat, usturimi, arsuri pe canal, edem penian si testicular, inrosirea glandului, eroziuni pe gland, abcese peniene, umflarea unui testicul sau chiar a ambelor testicule (orhita unilaterala sau bilaterala)

-exista forma acuta si forma cronica, forma cronica fiind o forma in care nu mai apare secretie, si boonavul.. nu se mai simte deloc bolnav, crede ca i-a trecut…de aceea este mai periculoasa, bacteria ramanand in organism si fiind o potentiala sursa de transmitere, ba mai mult, putand duce la complicatiile gonoreei printre care si infertilitate!

-se manifesta si la femei la nivelul vaginului si colului uterin, cu secretie, usturimi, dispareunie.

-ATENTIE!! La femei infectia poate afecta trompele uterine ducand la infertilitate si cresterea ..nesansei de aparitie a unei sarcini ectopice- o complicatie extrem de grava care poate duce la hemoragii interne si moarte, la ani de la episodul de gonoree!!

  1. Buna ziua ma confrunt cu o problema si as dori un sfat de la dumneavoastara!Cam de o luna mi-a aparut un neg pe in zona penisului apoi au mai aparut inca trei!Inca nu a fost la doctor fiind plecat dn tara!Intrebarea mea este pot aparea complicati daca nu ii tratez inca o luna de zile pana ce revin in tara sa pot merge la un medic dermatolog?Va multumesc Valeriu

  2. salutare ,
    am si eu o intrebare,am am avut o rel cu o fata,in timpul actului sexual pe final mi sa rupt perzevativul in ea si miam dat seama dupa circa un minut,din surse sigure stiu ca fata e bolnava,e posibil sa ma fi infectat si eu cu vreo boala
    ce pasi ar trebui sa urmez
    multumesc

  3. un prieten de al meu il ustura la urinet. e posibil sa aiba sculament????

  4. buna am si eu boala asta numita gonorea.am tratato cu ampicilina cam 10 zile,dupa mam oprit si dupa 1luna a inceput sami iasa iar lichid.ce trebuie sa fac?

Leave a Reply

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 42 other followers

